Hvad skal barnet have med i børnehaven

Jeres barn har en fast garderobeplads, og der er foto og navn på pladsen. Der er også et skab og en kurv til skiftetøj m.v. således tøjet kan blive liggende i vuggestuen/børnehaven.

Hvad skal barnet have med hver dag:

• Madpakke + drikkedunk med vand (vuggestuen/børnehaven sørger for øvrige drikkevarer)
  • Hjemmesko
  • Specialkost, hvis barnet skal have det

Hvad skal altid være i børnehaven:

• Barnevogn med godkendte seler, hvis barnet sover ude (gælder kun vuggestuen)
  • Sut/sovedyr, hvis barnet bruger det
  • Skiftetøj, der svarer til årstiden
  • Regntøj + gummistøvler
  • Udetøj til årstiden - vi er ude hver dag

Vi har ikke udetøj eller skiftetøj i børnehaven, som dit barn kan låne. Hvis jeres barn står og mangler tøj, så ringer vi til jer og beder jer om at komme med noget.

Hvad skal med hjem:

• Alt fra barnets garderobeplads skal med hjem om fredagen.

Oprydning:

Hver dag, når barnet skal hjem, skal sko og støvler m.m. sættes op fra gulvet og på plads i barnets garderobe, af hensyn til stue- og rengøringspersonale.

HUSK NAVN i børnenes tøj m.m. Forældre skal være opmærksomme på, at barnets flyverdragt/jakke ikke har en snor, der f. eks kan medføre, at barnet hænger fast. Kan medføre kvælning. Personalet fjerner også snore, hvis de ser det i børns tøj.

Børns eget legetøj

Børn må ikke have eget legetøj med i børnehaven. Sovedyr må gerne medbringes.

Plastikposer

Børnene må ikke have tøj eller andet i plastikposer. Ingen plastikposer på garderobepladsen.